Bezpečnost potravin

BioFach 2009

Vydáno: 22. 10. 2008
Autor:

Přední světový veletrh se příští rok bude konat podvacáté.

Od  19. do 22. února 2009 mezinárodní trh s biopotravinami oslaví každoroční oborový svátek. Norimberk se již podvacáté stane místem setkání odborníků v oboru bio za účelem informování o aktuálních trendech v oblasti biopotravin a přírodní kosmetiky. V roce 2009 se očekává na předních světových veletrzích – BioFach pro biopotraviny a Vivaness pro přírodní kosmetiku a wellness (probíhá současně) – téměř 2900 vystavovatelů (v roce 2008 to bylo 2764) a více než 46 000 návštěvníků z řad odborníků (v roce 2008 46 484). Zemí roku bude Dánsko – Hjertelig velkommen!
 
Zásadní body veletrhu:
•             První německý den specializovaného obchodu na veletrhu BioFach
•             Nové trendy: Eko-móda a férový obchod
•             Bio víno a olivové oleje
 
 
Zaměření na specializovaný obchod
Bez průkopníků v oboru by aktuální boom biopotravin nebyl myslitelný. Přední světový veletrhu bioproduktů hodnotí v jubilejním roce zvláštní význam specializovaného obchodu a zve na 21. 2. 2009 poprvé na Německý den specializovaného obchodu na veletrhu BioFach. Veletržní sobota na veletrhu BioFach 2009 se věnuje celé řadě nabídek – nejen v kongresovém programu – speciálně specializovanému obchodu s bioprodukty.
 
V roce 2007 činil obrat německého specializovaného obchodu s biopotravinami 1,75 mld. EUR, jak uvádí aktuální oborové srovnání ContRate komunikačního poradenství Klaus Braun. Obrat u biopotravin dosáhl hodnoty 1,6 mld. EUR, zbývajících 150 mil. EUR připadá na přírodní kosmetiku a přírodní zboží. Svaz ekologického potravinářství (BÖLW) vyčíslil německý nárůst bioproduktů v roce 2007 ve výši 15%, celkový obrat ve výši 5,3 mld. EUR.
 
Eko-móda – zvláštní prezentace na veletrhu BioFach 2009
Trendovým tématem veletrhu 2009 jsou vysoce kvalitní moderní textilie vyráběné v souladu s přírodou. Přírodní textilie a eko móda se již dávno osvobodily od image vlněných ponožek, mezinárodní módní značky dobývají svými ekologicky vyráběnými kreacemi přehlídková mola po celé zeměkouli. Vystavovatelům v segmentu přírodního textilu nabízí veletrh BioFach 2009 nově koncipovanou atraktivní výstavní oblast s Textil-Area v hale č. 7.
 
Ekologický, spravedlivý a sociální: zvláštní přehlídka k férovému obchodu
Férovému obchodu bude na veletrhu BioFach 2009 poprvé věnována vlastní zvláštní přehlídky. Výrobci bioproduktů, kterým vedle ekologické výroby leží na srdci takové aspekty jako spravedlivý obchod a sociální pracovní podmínky, prezentují v hale č. 3 návštěvníkům z řad odborné veřejnosti své výrobky a projekty.
 
Bio víno je i nadále úspěšně v kurzu: Nárůst je 10 %
V roce 2008 nalezlo bio víno na veletrhu BioFach své nové útočiště v hale s denním světlem č. 4A. 347 vystavovatelů vína z 23 národů představilo během čtyř veletržních dnů svá špičková vína zainteresované odborné veřejnosti. Poprvé byla u baru s olivovým olejem ve vinařské hale propůjčena cena návštěvníků za nejlepší olivový olej v ekologické kvalitě. V roce 2009 se opět vydají hlasování návštěvníků nejušlechtilejší olivové oleje. U mezinárodní vinařské ceny veletrhu BioFach si konkurují každoročně vysoce karátová ekologická špičková vína a bojují o vytouženou cenu. V roce 2008 obdrželo z podaných vín 8 ocenění „bílé zlato“, 21 „zlato“ a 118 „doporučení“.
Na veletrhu 2009 se počítá s nárůstem vystavovatelů vín o 10%. Množství kulinářských požitků společně s kongresovým programem učiní z vinařské haly znovu magnet pro návštěvníky.
 
Vivaness:  Přírodní krása 2009 s 215 vystavovateli
Krásná a úspěšná dcera veletrhu BioFach všechny okouzlí. Vivaness, přední světová výstava přírodní kosmetiky a wellness. Téměř 20% návštěvníků obou veletrhů z řad odborné veřejnosti přijelo v roce 2008 do Norimberku výhradně za účelem návštěvy Vivaness. Celkem 56 % hostů veletrhu si naplánovalo i obchůzku výstavou Vivaness. Téměř 45 % návštěvníků pochází z obchodu. Těžištěm byly specializované obchody s biopotravinami (16%), velkoobchod, obchody s kosmetikou a prodejny zdravé výživy. V roce 2009 představí téměř 215 výrobců přírodní kosmetiky (v roce 2008 196), mezi nimi všechny známé německé značky s vedoucím postavením na světových trzích, odborné veřejnosti své výrobky a výsledky nového vývoje.
 
Česká účast
Česká republika bude mít svůj národní stánek na ploše 120 m2. Do současné doby je přihlášeno 13 firem, 4 firmy budou mít svůj vlastní stánek. Očekává se rovněž účast státních institucí: např. MZe, SZIFu či Svazu PRO-BIO. Naše nejbližší sousedy – Slováky – bude reprezentovat 7 vystavovatelů.
 
   
 
Zdroj: Tisková konference, 22. 10. 08