Navštivte také

Předchozí reklama
Následující reklama
Počet záznamů: 12
Navštivte také: MZe ČR – Bezpečnost potravin
MZe ČR – Bezpečnost potravin
Navštivte také: Ministerstvo zdravotnictví ČR
Ministerstvo zdravotnictví ČR
Navštivte také: Státní zemědělská a potravinářská inspekce
Státní zemědělská a potravinářská inspekce
Navštivte také: Státní veterinární správa ČR
Státní veterinární správa ČR
Navštivte také: Ústřední kontrolní a zkušební ústav zemědělský
Ústřední kontrolní a zkušební ústav zemědělský
Navštivte také: Evropský úřad pro bezpečnost potravin
Evropský úřad pro bezpečnost potravin
Navštivte také: Státní zdravotní ústav
Státní zdravotní ústav
Navštivte také: Meziresortní komise pro řešení jódového deficitu
Meziresortní komise pro řešení jódového deficitu
Navštivte také: Kancelář WHO v České republice
Kancelář WHO v České republice
Navštivte také: Víš co jíš? (informace o výživě)
Víš co jíš? (informace o výživě)
Navštivte také: Knowledge Junction EFSA
Knowledge Junction EFSA
Navštivte také: Evropská rada pro informace o potravinách
Evropská rada pro informace o potravinách

Přidat článek CWB zdvojnásobí počet kontejnerů pro přepravu obilí do kategorie

Technologie, technika, výzkum, odborné časopisy - Archiv > Technologie, technika, výzkum, odborné časopisy - Archiv> Potravinářství - Archiv

CWB zdvojnásobí počet kontejnerů pro přepravu obilí

Vydáno: 5.3.2008
Tisk článku
Kanadská společnost CWB plánuje zdvojnásobení počtu kontejnerů na přepravu pšenice a ječmene z letošní sklizně.
Kanadská společnost  Canadian Wheat Board (CWB je farmáři řízená organizace realizující na trhu pšenici a ječmen pěstované zemědělci v oblastech západní Kanady. Sídlem CWB, která je s 20% podílem na mezinárodním trhu největším prodejcem pšenice a ječmene na světě, je Winnipeg, Manitoba) předpokládá zdvojnásobení počtu kontejnerů na přepravu pšenice a ječmene z letošní sklizně. V sezoně 2006–2007 společnost přepravila 4 500 TEU obilí, především formou zpětné přepravy do Asie přes Port of Vancouver (kapacita kontejneru se většinou vyjadřuje v tzv. 20-ft equivalent units =TEU, která je mírou kontejnerizované cargo kapacity odpovídající jednomu standardnímu kontejneru o délce 20-ft a šířce 8-ft. 1 ft=30,5 cm). Neúměrně vysoké náklady na lodní přepravu volně loženého obilí společnost donutily k úvaze o používání ekonomičtějších kontejnerů. V období červenec-srpen společnost ušetřila díky přepravě obilí v kontejnerech asi 5 CAD na jednu tunu. Většina obilí je nakládána do kontejnerů prostřednictvím nezávislých kontraktorů v oblasti Vancouveru a inspektoři Kanadské obilnářské komise během nakládání odebírají vzorky a kontrolují kvalitu obilí. Kontejnerizace má určité výhody i pro producenty. Kupříkladu v případě nového zákazníka je vhodnější poslat na zkoušku menší množství v kontejneru, než objemný náklad volně loženého obilí. CWB prozatím nevyužívá pro přepravu kontejnerizovaného obilí nový terminál v Port of Prince Rupert. Ten začne provozovat až po prokazatelném ekonomickém efektu.
World Grain, 2008, vol. 26, no. 1, s. 10 
 
 
Tyto stránky provozuje Ministerstvo zemědělství © 2021