Navštivte také

Předchozí reklama
Následující reklama
Počet záznamů: 12
Navštivte také: MZe ČR – Bezpečnost potravin
MZe ČR – Bezpečnost potravin
Navštivte také: Ministerstvo zdravotnictví ČR
Ministerstvo zdravotnictví ČR
Navštivte také: Státní zemědělská a potravinářská inspekce
Státní zemědělská a potravinářská inspekce
Navštivte také: Státní veterinární správa ČR
Státní veterinární správa ČR
Navštivte také: Ústřední kontrolní a zkušební ústav zemědělský
Ústřední kontrolní a zkušební ústav zemědělský
Navštivte také: Evropský úřad pro bezpečnost potravin
Evropský úřad pro bezpečnost potravin
Navštivte také: Státní zdravotní ústav
Státní zdravotní ústav
Navštivte také: Meziresortní komise pro řešení jódového deficitu
Meziresortní komise pro řešení jódového deficitu
Navštivte také: Kancelář WHO v České republice
Kancelář WHO v České republice
Navštivte také: Víš co jíš? (informace o výživě)
Víš co jíš? (informace o výživě)
Navštivte také: Knowledge Junction EFSA
Knowledge Junction EFSA
Navštivte také: Evropská rada pro informace o potravinách
Evropská rada pro informace o potravinách

Přidat článek Kampaň “Action on Additives” do kategorie

Přídatné látky (éčka) > Vlivy na zdraví - Archiv> Přídatné látky (éčka)> Vlivy na zdraví - Archiv

Kampaň “Action on Additives”

Vydáno: 18.3.2008
Tisk článku
Autor: Ing. Alexandra Kvasničková
Přístup do databáze více než 1 000 potravinářských výrobků obsahujících aditiva s vlivem na chování dětí.
Kampaň “Action on Additives” koordinuje The Food Commission a financuje The Organix Foundation.

The Food Commission je nezisková společnost, která vede ve Velké Británii kampaň za zdravější a bezpečnější potraviny určené dětem. Více informací je k dispozici na www.foodcomm.org.uk/. The Food Commission objevila více než tisíc potravin, nápojů a léčebných preparátů, které obsahují minimálně jedno aditivum ze sedmi aditiv spojovaných se zvýšenou hyperaktivitou u citlivých dětí. The Food Commission vydává čtvrtletně časopis The Food Magazine, ve kterém jsou publikovány informace zaměřující se na potraviny pro děti.

The Organix Foundation je registrovaná charitativní nadace financovaná ze zisků Organix Brands Ltd. Nadace je nezávislý orgán s nezávislou správní radou. Více informací je na www.organixfoundation.org/. The Organix Foundation poskytuje granty výzkumným projektům, které se zaměřují na objasňování spojení mezi kvalitou potravin a zdravím dětí. Výzkumné projekty mohou spadat do kterékoliv akademické oblasti, včetně výživy, kvality potravin, zemědělství a výroby potravin. The Organix Foundation poskytuje granty rovněž projektům propagujícím kvalitní potraviny pro děti.
 
Co lze nalézt na stránkách kampaně “Action on Additives”?
 
1. Informace o potravinářských aditivech, zejména o sedmi sloučeninách (šesti barvivech a jedné konzervační látce) dávaných do souvislosti s hyperaktivitou dětí.
 
2. Seznam výrobků (ke dni 18.3.2008 jich bylo celkem 1 020), které obsahují minimálně jedno potravinářské aditivum ze skupiny sedmi aditiv dávaných do souvislosti s hyperaktivitou dětí.
 
3. Užitečné odkazy, např.:
 
Raising Kids
Jde o internetovou stránku zaměřenou na různé problematiky (včetně výživy) různých věkových skupin dětí.

HACSG (The Hyperactive Children’s Support Group)
Jde o skupinu na podporu rodičů a odborníků pracujících s dětmi, které vykazují známky hyperaktivity, přičemž hlavní pozornost je věnována vlivům výživy.
 
Sustain: aliance pro lepší potraviny a zemědělství
Jde o alianci více než 100 britských veřejně prospěšných organizací, které působí na mezinárodní, národní a lokální úrovni ke zlepšení politiky týkající se potravin a zemědělství.

Foods Matter
Užitečný zdroj informací pro osoby s alergií, potravinovou alergií a potravinovou intolerancí (nesnášenlivostí).
 
Zdroj: www.actiononadditives.com

Více informací k problematice potravinářských aditiv a hyperaktivity dětí je k dispozici zde.
Tyto stránky provozuje Ministerstvo zemědělství © 2021