Navštivte také

Předchozí reklama
Následující reklama
Počet záznamů: 12
Navštivte také: MZe ČR – Bezpečnost potravin
MZe ČR – Bezpečnost potravin
Navštivte také: Ministerstvo zdravotnictví ČR
Ministerstvo zdravotnictví ČR
Navštivte také: Státní zemědělská a potravinářská inspekce
Státní zemědělská a potravinářská inspekce
Navštivte také: Státní veterinární správa ČR
Státní veterinární správa ČR
Navštivte také: Ústřední kontrolní a zkušební ústav zemědělský
Ústřední kontrolní a zkušební ústav zemědělský
Navštivte také: Evropský úřad pro bezpečnost potravin
Evropský úřad pro bezpečnost potravin
Navštivte také: Státní zdravotní ústav
Státní zdravotní ústav
Navštivte také: Meziresortní komise pro řešení jódového deficitu
Meziresortní komise pro řešení jódového deficitu
Navštivte také: Kancelář WHO v České republice
Kancelář WHO v České republice
Navštivte také: Evropská rada pro informace o potravinách
Evropská rada pro informace o potravinách
Navštivte také: Víš co jíš? (informace o výživě)
Víš co jíš? (informace o výživě)
Navštivte také: Knowledge Junction EFSA
Knowledge Junction EFSA

Přidat článek Letošní září Měsícem ekologického zemědělství a biopotravin již popáté do kategorie

Akce tuzemské > Akce tuzemské> Akce - Archiv> Akce - Archiv
Ekologické zemědělství - Archiv > Ekologické zemědělství - Archiv> Zemědělství - Archiv
Archiv - Biopotraviny > Výživa - Archiv> Výživa - Archiv> Archiv - Biopotraviny> Potravinářství - Archiv> Výživa - Archiv

Letošní září Měsícem ekologického zemědělství a biopotravin již popáté

Vydáno: 13.7.2009
Tisk článku
Hlavním tématem akce, která je největší a nejvýznamnější propagační aktivitou zaměřenou na ekologické zemědělství a biopotraviny v České republice, je Kontrolní systém ekologického zemědělství – garance dodržování pravidel pro spotřebitele.
Stejně jako předchozí roky, má i letošní Měsíc ekologického zemědělství své heslo, a to „Biopotravinám mohu důvěřovat“. Cílem kampaně je totiž podpořit důvěru veřejnosti v ekologické zemědělství informováním o nezávislém kontrolním systému a garancí dodržování pravidel v celém dodavatelském řetězci biopotravin, takzvaně „od vidlí, až po vidličku“. Lidé již díky několika informačním kampaním vědí, co jsou biopotraviny, nicméně zatím dostatečně neznají důvody, proč biopotraviny kupovat a jsou někdy skeptičtí k dodržování pravidel a principů ekologického zemědělství.
 
 
Organizátoři letošní kampaně proto budou veřejnost prostřednictvím internetové stránky www.mesicbiopotravin.cz detailně informovat o pravidlech a systému kontroly ekologického zemědělství a garancích, které každá potravina označené značkou „BIO“ spotřebitelům přináší.
 
 
Cílem kampaně je informovat co nejvíce lidí o principech a pravidlech ekologického zemědělství, povzbudit je, aby biopotraviny ochutnali a na vlastní oči se přesvědčili, jak ekologičtí zemědělci hospodaří.
 
Co se bude dít během Měsíce biopotravin?
Na webové stránce lidé najdou od poloviny srpna podrobný kalendář všech akcí. Během září otevřou pro veřejnost své „brány“ desítky ekologických farem a uspořádají speciální akce, jako „dny otevřených dveří“, pikniky, ukázku práce se zvířaty nebo na poli při sklizni, ochutnávky, procházky naučnými stezkami uvnitř farmy a přednášky. Do akce se zapojí i výrobci a prodejci biopotravin formou ochutnávek, prezentací nových produktů a slev. Bioprodejny budou pro své zákazníky kromě ochutnávek organizovat výlety na ekofarmy a přednášky místních ekozemědělců. Budou organizovány regionální bio dožínky a bio jarmarky a mnoho dalších akcí.
 
Na biofarmu!
Dnes jsou biopotraviny běžně dostupné v tisících maloobchodních prodejen po celé České republice, vyzkoušet je tedy může opravdu každý. Maximálně čerstvé a pravděpodobně nejlevnější bioprodukty nakoupíte přímo na ekologické farmě. Zejména v sezóně je velmi výhodné zajet si na ekofarmu a nakoupit čerstvou zeleninu či ovoce. Na podzim je zase výhodné nakoupit si zásobu na zimu. Navíc spojujete příjemné s užitečným - výlet na farmu je skvělá aktivita na víkend, potěší vás i vaše děti. „Navštívit ekologickou farmu a přesvědčit se na vlastní oči, jak ekologický systém hospodaření pracuje v harmonii s přírodou, je skvělá příležitost pro ty, kteří k biopotravinám zatím nezískali důvěru“, říká Tom Václavík, koordinátor kampaně.
 
Proč navštívit ekologickou farmu
Zájem o biopotraviny se zvyšuje. Přesto zůstávají metody a způsoby produkce biopotravin pro většinu lidí neznámé.
 
■ Návštěva ekologické farmy nabízí příležitost seznámit se na vlastní oči se zemědělským systémem, který pracuje v souladu s přírodou, nikoli proti ní.
■ Návštěva ekofarmy nabízí možnost strávit příjemný den v přírodě, příležitost vidět hospodářská zvířata a dozvědět se něco o tom, jak se ekofarma liší od průmyslové farmy.
■ Přesvědčit se, že ekologické zemědělství se nespoléhá na chemická hnojiva a pesticidy.
■ Seznámit se s tím, jak ekologičtí farmáři chrání životní prostředí a začleňují potřeby přírody a ochrany krajiny do produkce bezpečných, zdravých a chutných potravin.
■ Fungování ekologické zemědělství je podmíněno rozhodnutím konzumentů kupovat biopotraviny. I vy můžete nákupem biopotravin dát najevo, že souhlasíte s principy ekologického zemědělství a jeho podporou chráníte krajinu a pohodu chovaných zvířat.
■ Někteří bio zemědělci své produkty přímo na farmě zpracovávají. Můžete si tak nakoupit úplně čerstvé mléko, sýry, koření, maso, sušené ovoce či mošty. Biopotraviny jsou potraviny s příběhem – prožijte si jej na vlastní kůži. Navíc spojujete příjemné s užitečným, výlet na farmu je skvělá aktivita na víkend, potěší vás i vaše děti.
■ Pokud chcete vyzkoušet o dovolené něco nového, zavzpomínat, jaké to bylo v zemědělství před vznikem velkochovů a monokultur, zajeďte si na ekofarmu.
 
Připravte akci a dejte o ní vědět
Organizátoři kampaně již nyní vyzývají všechny podnikatelské i neziskové subjekty na trhu, aby začali na září připravovat své akce, které se stanou součástí kampaně. Hlavním komunikační platformu bude od 20. července opět tvořit web www.mesicbiopotravin.cz, kam bude možné akce vkládat do Kalendáře.
 
Kampaň Měsíc ekologického zemědělství a biopotravin finančně podporuje Ministerstvo zemědělství ČR. Koordinátorem kampaně je agentura Green marketing, kreativní podporu zajišťuje agentura Outcomm. Mediálními partnery akce jsou weby Bio-info.cz, NaZeleno.cz, Chytrá Žena.cz a časopis Moderní obchod.
 
 
Další informace u koordinátora akce Měsíc ekologického zemědělství a biopotravin:
Mgr. Tom Václavík, Green marketing
Tel.: +420 541 263 456
E-mail: tom@greenmarketing.cz 
www.mesicbiopotravin.cz
 
 
 
 
 
 
Tyto stránky provozuje Ministerstvo zemědělství © 2018