Bezpečnost potravin

Ministr Fuksa otevřel nové farmářské tržiště v Praze Na Františku

Vydáno: 12. 5. 2011
Autor: MZe

Tisková zpráva MZe ze dne 12.5.2011.

František je název nového farmářského tržiště nabízejícího zeleninu, ovoce, ryby, maso, uzeniny a pečivo, které dnes otevřel ministr zemědělství Ivan Fuksa. Tuto novou možnost nákupu čerstvých potravin mohou obyvatelé i návštěvníci Prahy 1 využívat na vltavské náplavce mezi hotelem Intercontinental a nemocnicí Na Františku podle organizátorů každý čtvrtek.  
Lidé podle ministra Fuksy stále častěji dávají přednost nákupu na trzích před neosobními supermarkety a žádají kvalitu a čerstvost. „Mám radost z toho, že se otvírají nová farmářská tržiště a po úspěšné loňské sezóně ta letošní slibuje ještě víc možností,“ řekl při otevření tržiště ministr zemědělství Ivan Fuksa. „Farmářské trhy totiž přinášejí užitek výrobcům i kupujícím. Pro zemědělce je přímý prodej nejen dalším zdrojem příjmů, ale i cestou, jak propagovat výrobky, které obvykle produkují pouze v malém množství, a nemají tudíž možnost proniknout s nimi do široké obchodní sítě. Pro spotřebitele je to příjemná alternativa k nákupu v běžných obchodech.“  
Farmářské tržiště František bude otevřené každý čtvrtek od 8 do 18 hodin. Jeho provozovatelem je Farmářské tržiště Praha (občanské sdružení Archetyp), které pořádá i tržiště Kubáň, Náplavka a Jiřák.
Stále  oblíbenější farmářské trhy s sebou jako každý pozitivní fenomén ale také nesou riziko nepoctivých obchodníků, kteří se chtějí na jejich popularitě přiživit. Ministr zemědělství proto inicioval vznik kodexu, na jehož tvorbě spolupracují  zástupci předních organizátorů trhů, zástupci Asociace krajů ČR, Svazu města a obcí ČR, Sdružení místních samospráv a Asociace soukromého zemědělství ČR. Kodex bude určovat minimální základ pravidel prodeje, trhy, které se k němu přihlásí, budou pro zákazníky na první pohled odlišitelné podle zvláštního loga. vysvětluje ministr Ivan Fuksa dodává. Primárním kontrolorem a ukazatelem kvality zboží i trhu bude podle ministra Fuksy samotný zákazník. Ten ale musí dostat co nejvíce informací, aby věděl, jaké standardy může na trzích očekávat a jaké má vyžadovat.

Tereza M. Dvořáčková
tisková mluvčí MZe