Bezpečnost potravin

Na 300 potravin má již údaje o obsahu energie a živin

Vydáno: 19. 2. 2008
Autor: bodokova1

Čeští spotřebitelé mohou při nákupech potravin a nápojů vybírat z prvních 300 výrobků, které jsou označeny detailními informacemi o obsahu energie a živin v jedné porci a jeho podílu na doporučeném denním množství.  

Jak informovala Potravinářská komora, nové značení v České republice zavedlo 17 domácích a mezinárodních výrobců s tím, že by se letos nabídka potravin s těmito informacemi měla v českých obchodech ještě více rozšířit.  
 
Českým spotřebitelům, kteří stále více dbají na své zdraví, povinně uváděné informace na obalech potravin již nestačí, což byl důvod, proč již v polovině loňského roku výrobci začali rozšiřovat informace na přední straně výrobků o energetický obsah jedné porce a její podíl na doporučeném denním množství.  Na zadní straně obalu pak lspotřebitelé najdou informace o množství důležitých živin, jako jsou cukry, tuky, nasycené mastné kyseliny a sodík.
 
Spolu s českými firmami,  jako jsou Emco, Karlovarské minerální vody, Kofola a Pragosoja, zavádí nové značení mezinárodní společnosti Cadbury Schweppes, Campbell’s, Coca-Cola, Danone, Kellogg’s, Kraft Foods, Mars, Nestlé, Opavia, Orangina, Pepsi, Tesco a Unilever.
 
Prezident Potravinářské komory Miroslav Toman k tomu sdělil, že nové značení výrobků obsahující procentuální vyjádření množství energie a živin v jedné porci je benefitem, který by měli využívat všichni nakupující.
 
Odborníci nové značení potravinářských výrobků hodnotí tak, že umožňuje lidem správně si sestavit jídelníček. Stále více spotřebitelů se snaží stravovat zdravě a nové značení jim pomůže nejen v celodenním složení jídelníčku, ale i v rozložení příjmu energie během dne. Procentuální vyjádření obsahu jedné porce z doporučeného denního množství energie a živin je totiž velmi dobrým nástrojem sloužícím k sestavení zdravého jídelníčku a dodržování životního stylu.
 
Stále více Čechů dává rovněž přednost nízkokalorickým potravinám, analýzy prodejů ukazují na to, že zájem o oblast zdravé výživy stabilně roste. Obchodníci na tuto skutečnost reagují rozšiřující se nabídkou výrobků zdravé výživy. Nejvíce stoupá prodej výrobků se sníženým obsahem cukru i tuku a v oblasti výrobků zdravé výživy vedou produkty s označením light.
 
Zdroj:   Agris, 18. 2. 2008