Navštivte také

Předchozí reklama
Následující reklama
Počet záznamů: 12
Navštivte také: MZe ČR – Bezpečnost potravin
MZe ČR – Bezpečnost potravin
Navštivte také: Ministerstvo zdravotnictví ČR
Ministerstvo zdravotnictví ČR
Navštivte také: Státní zemědělská a potravinářská inspekce
Státní zemědělská a potravinářská inspekce
Navštivte také: Státní veterinární správa ČR
Státní veterinární správa ČR
Navštivte také: Ústřední kontrolní a zkušební ústav zemědělský
Ústřední kontrolní a zkušební ústav zemědělský
Navštivte také: Evropský úřad pro bezpečnost potravin
Evropský úřad pro bezpečnost potravin
Navštivte také: Státní zdravotní ústav
Státní zdravotní ústav
Navštivte také: Meziresortní komise pro řešení jódového deficitu
Meziresortní komise pro řešení jódového deficitu
Navštivte také: Kancelář WHO v České republice
Kancelář WHO v České republice
Navštivte také: Evropská rada pro informace o potravinách
Evropská rada pro informace o potravinách
Navštivte také: Víš co jíš? (informace o výživě)
Víš co jíš? (informace o výživě)
Navštivte také: Knowledge Junction EFSA
Knowledge Junction EFSA

Přidat článek Nová kampaň pod názvem „Action on Sugar“ do kategorie

Aktuality > Aktuality

Nová kampaň pod názvem „Action on Sugar“

Vydáno: 22.1.2014
Tisk článku
Autor: Mgr. Jana Kubcová Beránková
Kampaň se snaží řešit současnou celosvětovou epidemii obezity a diabetu snížením obsahu cukru v potravinářských výrobcích.

Globální  kampaň na snížení  vysoké hladiny cukru v potravinách a nápojích

Nová globální kampaň, sdružující odborníky a politiky, se snaží řešit současnou celosvětovou epidemii obezity a diabetu snížením "zbytečně vysoké" hladiny cukru v potravinářských výrobcích a nápojích.

Kampaň s názvem „Action on Sugar“ je zaměřena na potraviny, které mají vysoký obsah cukru, ve snaze přimět průmysl ke snížení obsahu cukru v těchto výrobcích.

Skupina, vedená mezinárodními odborníky na metabolismus a obezitu, si klade za cíl, aby spotřebitelé byli  lépe informováni o "skrytých cukrech", a aby došlo ke snížení obsahu cukru o 30 % v příštích třech až pěti letech u potravin a nápojů obsahujících přidané cukry.

"Cukr je něco jako nový tabák", řekl profesor Simon Capewell  z University v Liverpoolu. "Všude okolo nás jsou  „cynickým“ průmyslem, zaměřeným na zisk a ne zdraví, vnucovány nic netušícím rodičům a dětem sladké nápoje a nezdravé sladké potraviny."

Kampaň zaměřená na cukr bude následovat podobnou již uskutečněnou kampaň s názvem  „Action on Salt and Health“ zaměřenou na sůl, díky níž se ve Spojeném království (UK) podařilo snížit podíl soli v průmyslově zpracovaných potravinách o 15 % v průběhu 10 let.

Professor MacGregor řekl: „Nyní se musíme vypořádat s epidemií obezity jak ve Spojeném království, tak celosvětově. Musíme začít s jasně srozumitelným a strukturovaným plánem na pomalé snížení množství kalorií, které lidé konzumují, pomalým snižováním přidaného cukru v potravinách a nealkoholických nápojích. Jedná se o jednoduchý plán, který dává jasné podmínky potravinářskému průmyslu."

"Pro snížení zcela zbytečného a velmi vysokého množství průmyslově přidávaného cukru v potravinách a nealkoholických nápojích, musí být tento plán převzat a přijat ministerstvy zdravotnictví."
 
Zdroj:  www.foodnavigator.com, vyzivadeti.cz

Tyto stránky provozuje Ministerstvo zemědělství © 2018