Navštivte také

Předchozí reklama
Následující reklama
Počet záznamů: 12
Navštivte také: MZe ČR – Bezpečnost potravin
MZe ČR – Bezpečnost potravin
Navštivte také: Ministerstvo zdravotnictví ČR
Ministerstvo zdravotnictví ČR
Navštivte také: Státní zemědělská a potravinářská inspekce
Státní zemědělská a potravinářská inspekce
Navštivte také: Státní veterinární správa ČR
Státní veterinární správa ČR
Navštivte také: Ústřední kontrolní a zkušební ústav zemědělský
Ústřední kontrolní a zkušební ústav zemědělský
Navštivte také: Evropský úřad pro bezpečnost potravin
Evropský úřad pro bezpečnost potravin
Navštivte také: Státní zdravotní ústav
Státní zdravotní ústav
Navštivte také: Meziresortní komise pro řešení jódového deficitu
Meziresortní komise pro řešení jódového deficitu
Navštivte také: Kancelář WHO v České republice
Kancelář WHO v České republice
Navštivte také: Víš co jíš? (informace o výživě)
Víš co jíš? (informace o výživě)
Navštivte také: Knowledge Junction EFSA
Knowledge Junction EFSA
Navštivte také: Evropská rada pro informace o potravinách
Evropská rada pro informace o potravinách

Přidat článek Nový typ mléka na americkém trhu do kategorie

Technologie, technika, výzkum, odborné časopisy - Archiv > Technologie, technika, výzkum, odborné časopisy - Archiv> Potravinářství - Archiv
Živočišná výroba - Archiv > Živočišná výroba - Archiv> Zemědělství - Archiv

Nový typ mléka na americkém trhu

Vydáno: 8.8.2008
Tisk článku
Dvojnásobná cena nového druhu mléka na americkém trhu oproti mléku konvenčnímu je daní za zvýšenou péči o dojnice v tzv. „humánních chovech".
Plnění mléka do PET lahvíNa americkém trhu se jako novinka objevil nový typ mléčného výrobku – mléko z chovů s „humánním přístupem ke zvířatům“. Vyzdvihnutí šetrného způsobu produkce mléka je ústředním bodem reklamní kampaně, doprovázející uvedení mléka na trh. Mléko je produkováno rodinnými farmami a jeho cena je oproti konvenčními mléku dvojnásobná. Zemědělské podniky podléhají dozoru a certifikaci americké organizace na ochranu zvířat „Humane Association“.
Pokud chce farmář produkovat mléko realizované na trhu pod obchodní značkou „Red Barn Family Farms“ nesmí kromě jiného používat růstový hormon a péči o dojnice a dojení musejí vykonávat pouze rodinní příslušníci. Tento výrobek polarizuje americké mlékařství: na jedné straně jsou zastánci, kteří vyprofilování takového odvětví vítají a na druhé straně stojí odpůrci, kteří poukazují na skutečnost, že i v ostatních stádech se chovatelé o krávy dobře a pečlivě starají.
Humane Milch. Primus, 2008, č. 6, s. 4  
Tyto stránky provozuje Ministerstvo zemědělství © 2021