Dvojnásobná cena nového druhu mléka na americkém trhu oproti mléku konvenčnímu je daní za zvýšenou péči o dojnice v tzv. „humánních chovech".

Na americkém trhu se jako novinka objevil nový typ mléčného výrobku –
mléko z chovů s „humánním přístupem ke zvířatům“. Vyzdvihnutí šetrného způsobu produkce mléka je ústředním bodem reklamní kampaně, doprovázející uvedení mléka na trh. Mléko je produkováno rodinnými farmami a jeho cena je oproti konvenčními mléku dvojnásobná. Zemědělské podniky podléhají dozoru a certifikaci americké organizace na ochranu zvířat „Humane Association“.
Pokud chce farmář produkovat mléko realizované na trhu pod obchodní značkou
„Red Barn Family Farms“ nesmí kromě jiného používat
růstový hormon a péči o dojnice a dojení musejí vykonávat pouze rodinní příslušníci. Tento výrobek polarizuje americké mlékařství: na jedné straně jsou zastánci, kteří vyprofilování takového odvětví vítají a na druhé straně stojí odpůrci, kteří poukazují na skutečnost, že i v ostatních stádech se chovatelé o krávy dobře a pečlivě starají.