Navštivte také

Předchozí reklama
Následující reklama
Počet záznamů: 11
Navštivte také: MZe ČR – Bezpečnost potravin
MZe ČR – Bezpečnost potravin
Navštivte také: Ministerstvo zdravotnictví ČR
Ministerstvo zdravotnictví ČR
Navštivte také: Státní zemědělská a potravinářská inspekce
Státní zemědělská a potravinářská inspekce
Navštivte také: Státní veterinární správa ČR
Státní veterinární správa ČR
Navštivte také: Ústřední kontrolní a zkušební ústav zemědělský
Ústřední kontrolní a zkušební ústav zemědělský
Navštivte také: Evropský úřad pro bezpečnost potravin
Evropský úřad pro bezpečnost potravin
Navštivte také: Státní zdravotní ústav
Státní zdravotní ústav
Navštivte také: Meziresortní komise pro řešení jódového deficitu
Meziresortní komise pro řešení jódového deficitu
Navštivte také: Kancelář WHO v České republice
Kancelář WHO v České republice
Navštivte také: Evropská rada pro informace o potravinách
Evropská rada pro informace o potravinách
Navštivte také: Víš co jíš? (informace o výživě)
Víš co jíš? (informace o výživě)

Přidat článek Pitný režim pro den plný pohybu do kategorie

Aktuality > Aktuality

Pitný režim pro den plný pohybu

Vydáno: 13.7.2016
Tisk článku
Autor: spotrebitele.dtest.cz
Italská spotřebitelská organizace Altroconsumo dává doporučení pro správný pitný režim pro den plný pohybu.


Foto: Shutterstock

Pro letní sportování se iontové nápoje ze supermarketu příliš nehodí


Léto je časem zvýšené pohybové činnosti a sportu pod širým nebem. Italská spotřebitelská organizace Altroconsumo se proto zamyslela nad správným pitným režimem pro den plný pohybu a také nad vhodností běžně prodávaných iontových a rehydratačních nápojů. 

Altroconsumo uvádí, že pro pitný režim v horkém dni, kdy sportujete, platí poměrně jednoduché pravidlo. Člověk by měl vypít o litr tekutin více za každou hodinu pohybových aktivit. Důležité je také doplňovat sodík, který je z těla odváděn potem.

S litrem potu přichází tělo přibližně o tři gramy sodíku. Jeho obsah v běžných iontových nápojích však není dostačující. Italové proto doporučují si v čisté vodě rozmíchat odpovídající množství soli a pro chuť přidat trochu pomerančové či citrónové šťávy.

Pokročilejší si pak mohou připravit svůj vlastní kvalitní iontový nápoj, pokud do vody s půl lžičkou soli přidají rozmixovaný ananas se zázvorem. Jiný recept se stejným základem obsahuje jahody, banány a celer v poměru ovoce se zeleninou 2:1. Takové domácí iontové koktejly jsou bohaté nejen na sodík, ale i na vápník, draslík, hořčík či různé vitamíny.

Italská spotřebitelská organizace naopak příliš nedoporučuje konzumaci iontových a rehydratačních nápojů, které se běžně prodávají v supermarketech. Nejen, že jsou oproti domácím koktejlům chudší na vitamíny a minerály, navíc často obsahují zbytečná barviva a sladidla.

Někteří spotřebitelé také dělají tu chybu, že si pletou energetické a rehydratační nápoje. Populární energy drinky však obsahují mnoho cukru a navíc kofein, který působí močopudně a tělo ještě více dehydratuje. Pít je během sportování v letním dni tak není příliš vhodné.

Zdroj:  spotrebitele.dtest.cz

Tyto stránky provozuje Ministerstvo zemědělství © 2018