Navštivte také

Předchozí reklama
Následující reklama
Počet záznamů: 12
Navštivte také: MZe ČR – Bezpečnost potravin
MZe ČR – Bezpečnost potravin
Navštivte také: Ministerstvo zdravotnictví ČR
Ministerstvo zdravotnictví ČR
Navštivte také: Státní zemědělská a potravinářská inspekce
Státní zemědělská a potravinářská inspekce
Navštivte také: Státní veterinární správa ČR
Státní veterinární správa ČR
Navštivte také: Ústřední kontrolní a zkušební ústav zemědělský
Ústřední kontrolní a zkušební ústav zemědělský
Navštivte také: Evropský úřad pro bezpečnost potravin
Evropský úřad pro bezpečnost potravin
Navštivte také: Státní zdravotní ústav
Státní zdravotní ústav
Navštivte také: Meziresortní komise pro řešení jódového deficitu
Meziresortní komise pro řešení jódového deficitu
Navštivte také: Kancelář WHO v České republice
Kancelář WHO v České republice
Navštivte také: Evropská rada pro informace o potravinách
Evropská rada pro informace o potravinách
Navštivte také: Víš co jíš? (informace o výživě)
Víš co jíš? (informace o výživě)
Navštivte také: Knowledge Junction EFSA
Knowledge Junction EFSA

Přidat článek Reklama na české potraviny se bude řídit novelou zákona. Zákazníci budou mít jasnou informaci o jejich původu do kategorie

Aktuality legislativa > Aktuality legislativa
Aktuality > Aktuality

Reklama na české potraviny se bude řídit novelou zákona. Zákazníci budou mít jasnou informaci o jejich původu

Vydáno: 28.4.2016
Tisk článku
Autor: MZe
Tisková zpráva MZe ze dne 27. 4. 2016.



Senátoři dne 27. 4. 2016 schválili novelu zákona o potravinách, kterou navrhlo Ministerstvo zemědělství. Novinkou, kterou k novele přidali poslanci, je úprava zákonů o regulaci reklamy a audiovizuálních mediálních službách. Podle tohoto návrhu by se smělo v reklamě používat tvrzení, že potravina je česká, pouze pokud bude prokazatelně pocházet z České republiky.

„Novela zákona o potravinách bude mít významný a pozitivní dopad na veřejnost. Cílem je hlavně zlepšení informovanosti lidí o tom, jaké potraviny si kupují. Jsem rád, že navržená úprava novely prošla a že i reklama bude moci za českou potravinu označovat jenom takovou, která má jasně daný český původ. Zákazníkovi to ještě více usnadní výběr potravin, “ řekl ministr zemědělství Marian Jurečka.

Pokud bude reklama naznačovat, že zemí původu potraviny je Česká republika, musí taková potravina splňovat stejné požadavky, jaké stanoví novela zákona o potravinách. To znamená, že jednosložkový výrobek, například mléko, byl stoprocentně získán a zpracován na území České republiky. Když bude výrobek vícesložkový, třeba salám, musí obsahovat nejméně 75 % suroviny původem z ČR. Zároveň zákon určuje, že každý, kdo bude dobrovolně na potravině odkazovat na její český původ, například formou státní vlajky, mapkou republiky, zobrazením lvíčka nebo jiným způsobem, bude muset splňovat parametry určené zákonem o potravinách, a to stejné jako kdyby použil označení „Česká potravina“.

„Podle návrhu novely o potravinách se tak označování potravin i obchodní sdělení o potravinách, například v reklamě, budou muset při používání odkazu na Českou republiku řídit stejnými podmínkami,“ uvedl Jurečka.

Novela také umožní charitativním organizacím získat od prodejců zdarma třeba potraviny s deformovaným obalem nebo potraviny, které jsou nepřesně či nedostatečně označeny. Podle pozměňovacího návrhu by bylo věnování takovýchto potravin humanitárním společnostem pro prodejce s obchodní plochou větší než 400 metrů čtverečních povinné pod pokutou až deset milionů korun.


Tiskové oddělení Ministerstva zemědělství

Zdroj: MZe

Tyto stránky provozuje Ministerstvo zemědělství © 2018