Navštivte také

Předchozí reklama
Následující reklama
Počet záznamů: 12
Navštivte také: MZe ČR – Bezpečnost potravin
MZe ČR – Bezpečnost potravin
Navštivte také: Ministerstvo zdravotnictví ČR
Ministerstvo zdravotnictví ČR
Navštivte také: Státní zemědělská a potravinářská inspekce
Státní zemědělská a potravinářská inspekce
Navštivte také: Státní veterinární správa ČR
Státní veterinární správa ČR
Navštivte také: Ústřední kontrolní a zkušební ústav zemědělský
Ústřední kontrolní a zkušební ústav zemědělský
Navštivte také: Evropský úřad pro bezpečnost potravin
Evropský úřad pro bezpečnost potravin
Navštivte také: Státní zdravotní ústav
Státní zdravotní ústav
Navštivte také: Meziresortní komise pro řešení jódového deficitu
Meziresortní komise pro řešení jódového deficitu
Navštivte také: Kancelář WHO v České republice
Kancelář WHO v České republice
Navštivte také: Víš co jíš? (informace o výživě)
Víš co jíš? (informace o výživě)
Navštivte také: Knowledge Junction EFSA
Knowledge Junction EFSA
Navštivte také: Evropská rada pro informace o potravinách
Evropská rada pro informace o potravinách

Přidat článek SZPI: Inspekce kontrolovala speciální prodejní akci tuzemských vín v Intersparu do kategorie

Značení potravin - Archiv > Značení potravin - Archiv> Potravinářství - Archiv
TZ SZPI > Zdroje ICBP - Archiv> TZ SZPI> Zdroje ICBP - Archiv

SZPI: Inspekce kontrolovala speciální prodejní akci tuzemských vín v Intersparu

Vydáno: 22.5.2008
Tisk článku
Autor: Ing. Alexandra Kvasničková
Tisková zpráva SZPI ze dne 22.5.2008.

V úterý 20. května se v některých médiích objevila informace, že obchodní řetězec Interspar zahájil prodejní akci, v rámci níž byla v regálech označených logem „Vína z Moravy, vína z Čech“ nabízena mimo jiné vína ze Španělska a z Maďarska. Uvedené logo se podle informací z médií nacházelo také přímo na lahvi Chardonnay z Vína Mikulov původem ze Slovenska.

Státní zemědělská a potravinářská inspekce na základě toho provedla namátkové kontroly ve vybraných provozovnách řetězce Interspar v Brně, Karlových Varech, Plzni, Ostravě, Prostějově a Frýdku – Místku. Inspektoři kontrolovali etikety vín ve stáncích a regálech označených reklamní cedulí  s nápisy a logy "Vína z Moravy, Vína z Čech", ale také nabídkové letáky k této speciální akci. Ve většině provozoven byla takto do oběhu uváděna pouze tuzemská vína. Pouze v Intersparu v Prostějově inspektoři mezi kontrolovanými víny nalezli Modrý Portugal Klasik původem z Maďarska, a to v celkovém množství 45 litrů.

V Intersparu v Plzni pak inspektoři v normálním regálu s vínem objevili 26 lahví Chardonnay, které na obale uvádělo, že jde o „akostné vino odrodové, vinohradnická oblast Južnoslovenská“ a současně bylo na zadní straně láhve umístěno logo „Vína z Moravy“. Kontrolou v provozovně společnosti Vína Mikulov, pro kterou bylo víno na Slovensku plněno, bylo zjištěno, že od listopadu roku 2007 bylo na trh uvedeno přes 67 tisíc lahví (tj. přes 50 tisíc litrů) tohoto klamavě značeného vína. Zástupce společnosti při kontrole uvedl, že firma již o problému ví z médií a že již sama přistoupila k sjednání nápravy.

Firmu Vína Mikulov vlastní akciová společnost Bohemia Sekt ze Starého Plzence. S řetězcem Interspar i se společností Bohemia Sekt bude zahájeno správní řízení kvůli klamání spotřebitele

Jakostní vína musí na etiketě povinně uvádět, z jaké pěstitelské oblasti pocházejí hrozny, z nichž bylo víno vyrobeno. Oprávnění označovat vína logem „Vína z Moravy“ nebo „Vína z Čech“ však výrobcům uděluje Vinařský fond České republiky. Jde o marketingové označení, které má propagovat kvalitní tuzemská vína. 

Martina Šmídtová, tisková mluvčí SZPI

Tyto stránky provozuje Ministerstvo zemědělství © 2021